Aan de slag bij Coop/ProMessa!

2 maart 2017
Aan de slag bij Coop/ProMessa!

We hebben onlangs een mooie tender binnengehaald! Sinds eind januari verzorgen we de tewerkstelling van orderverzamelaars, reachtruckchauffeurs, productiemedewerkers en slagerijmedewerkers voor Coop DC Deventer, Coop DC Gieten en ProMessa. Een opdracht van bijna een half miljoen arbeidsuren per jaar!

We schrijven ons ieder jaar in voor uiteenlopende tenders in de food- en logistieke sector. Medio 2016 nodigde Coop/ProMessa ons uit voor de invulling van hun flexibele schil, een uitdaging die we met enthousiasme aangingen. Maar hoe gaat zo’n tenderperiode eigenlijk in zijn werk? Sales Consultant Birgit Toonen beschrijft het in vijf fases.



1. Uitstekend voorwerk

“We leveren al aantal jaren ambulante slagers aan Coop en ProMessa, dus het contact bestond al. Onze commerciële medewerkers zijn, naast het werven van nieuwe relaties, ook verantwoordelijk voor het creëren van extra business bij bestaande relaties. We zijn er vol goede moed ingedoken!”


2. Kennismaking

“Na een kennismakingsgesprek met het tenderteam van Coop ontvingen we de offerteaanvraag. We hebben daarop een tariefvoorstel en een plan van aanpak gemaakt. Belangrijk voor elk bedrijf zijn kwaliteit en vertrouwen. We hechten dan ook enorm veel waarde aan certificering en lidmaatschappen, zoals ABU, NEN en SNF. Ook juiste verloning, goede huisvesting, een veilig wagenpark en natuurlijk een scherpe tariefstelling spelen een belangrijke rol in de keuze voor een nieuwe partner.”


3. Eerste voorstel

“Het uitwerken van een voorstel kost veel tijd. Gelukkig hadden we in dit geval een maand om alles goed uit te werken en te zorgen dat ons voorstel positief opviel ten opzichte van de andere inschrijvers. In dit geval werden we samen met vijf andere gegadigden uitgenodigd voor een gesprek. Spannend, want in deze ronde zouden er enkele inschrijvers afvallen.”


4. Tweede gesprek

“Korte tijd later kregen we positief bericht: ons voorstel was reden voor een tweede gesprek. Daarin hebben we ons plan verder toegelicht en hebben we werkelijk een spervuur aan vragen beantwoord. Ook hebben we de opdrachtgever advies en slimme tips gegeven over de invulling van flexibel personeel. Daarna was het weer afwachten… Werd het Flexspecialisten of toch een ander?”


5. Finale (en taart)

“Uiteindelijk kregen we een telefoontje met heel goed nieuws: vanaf 30 januari mochten we de inhouse locaties van de drie vestigingen gaan bemannen. Dat houdt in dat we ongeveer 450.000 uren op jaarbasis gaan invullen! De aftrap is inmiddels geweest. Op alle drie de locaties hebben we de medewerkers van Coop en ProMessa getrakteerd op taart. En daarna: aan de slag!”


Over enkele weken een update van deze omvangrijke opdracht!



Erwin Vesters
Erwin Vesters
Commercieel Directeur
Tags: klant tender COOP

1.994 x bekeken
Contact

Flexspecialisten is gevestigd in het Flexhuis.


Bezoekadres: Raadhuislaan 30, 5341 GM Oss

Postadres: Postbus 294, 5340 AG Oss

Telefoon: +31 (0)88 594 01 00

E-mail: info@flexspecialisten.nl