De week van... Jimmy van 't Wout

9 januari 2017
De week van... Jimmy van 't Wout

Jimmy van 't Wout is als Accountspecialist bij Flexspecialisten gesprekspartner voor een groot aantal klanten. Een afwisselende en verantwoordelijk job. Zo ziet zijn week eruit.

Maandag

Geen rustige maandagochtend op kantoor, maar direct een eindejaar overleg bij een opdrachtgever in Deurne. De belangrijkste gespreksonderwerpen bij een eindejaar overleg zijn de belangrijkste veranderingen die in 2017 gaan plaatsvinden en een terugblik op 2016. Na een goed gesprek ga ik weer terug naar kantoor. Mijn mailbox is inmiddels erg vol gelopen. Naast dat je als Accountspecialist uren ontvangt van alle opdrachtgevers, die je ook dient te controleren, krijg je ook mails met allerlei vragen. Dit kan zijn over wijzigingen die in het weekend hebben plaatsgevonden en waar de opdrachtgever(s) nog vragen over hebben of extra aanvragen die toch nog nodig zijn. Gelukkig werk ik samen met een collega (Account Support), die mij in deze betreffende zaken kan ondersteunen. Voor het einde van de dag dienen ook altijd de correctie- ,klachten- weekrapportage- en KPI documenten ingevuld te zijn. Tot slot moet de forecast helemaal up-to-date zijn voor de desbetreffende week en de komende vier weken.



Dinsdag

Door de drukte van gisteren heb ik nog geen verslag kunnen maken van het eindejaar overleg van gisteren. Ik was dus van plan om mijn dag hiermee te beginnen. Maar 5 minuten na binnenkomst kreeg ik te horen dat een taxibus met daarin onze flexkrachten met autopech langs de snelweg stil stond. Door snel te schakelen met collega Coördinator konden we snel ander vervoer voor onze flexkrachten regelen, waardoor ze toch bij de opdrachtgever konden gaan werken. Vervolgens hoorde ik dat een goede flexkracht wilde stoppen en terugging naar Polen. Ik ben zelf naar hem toe gereden om verhaal te halen en deze persoon te overtuigen dat er genoeg werkzaamheden zijn binnen Flexspecialisten die hem erg zullen bevallen. Deze persoon gaat nu weer starten na de kerstvakantie. Nu even het eindejaar verslag afmaken want vanmiddag staat het wekelijks overleg met de afdeling gepland. Hier wordt samen met andere Accountspecialisten, Operationeel Manager, Hoofd Coördinator en de Planner de belangrijkste zaken besproken van afgelopen week en aankomende weken.


Woensdag en Donderdag

Op woensdag en donderdag probeer ik zoveel mogelijk klanten te bezoeken. Het lukt helaas niet om alle klanten iedere week te zien. Dit omdat ik het erg belangrijk vind om de tijd te nemen voor een klant. Ik probeer bij de klanten altijd zoveel mogelijk mensen te spreken als ik ze bezoek. Denk hierbij aan Voormannen, Supervisors en Managers. Naast klantenbinding is het ook belangrijk om te peilen hoe het ervoor staat bij je klant. Zo is het belangrijk om de forecast goed af te stemmen met de klant. Hierdoor kan ik de aanvragen tijdig uitzetten en zorgen dat deze worden ingevuld.


Vrijdag

De week is voorbij gevlogen. Om 10:00 uur staat er een scrum meeting gepland. Hierbij worden alle personen die dit weekend zullen aankomen vanuit Polen nog eens goed besproken. Dit wordt gedaan omdat opdrachtgevers wel eens van hun beslissing kunnen afwijken. Zo worden aanvragen geannuleerd of vergroot. Ik plan ook altijd een overleg in met mijn collega Account Support om de belangrijkste zaken van onze klanten te bespreken. Het is erg belangrijk dat je een goed team vormt. Vrijdag is ook de dag dat alle planningen van volgende week worden verzonden naar de opdrachtgevers. Ik probeer vandaag op tijd klaar te zijn want er staat om 18:30 uur een spetterend kerstdiner gepland op het werk!



Contact

Flexspecialisten is gevestigd in het Flexhuis.


Bezoekadres: Raadhuislaan 30, 5341 GM Oss

Postadres: Postbus 294, 5340 AG Oss

Telefoon: +31 (0)88 594 01 00

E-mail: info@flexspecialisten.nl