Een nieuwe Manager Operations? Dorota stelt zich voor!

18 april 2018
Een nieuwe Manager Operations? Dorota stelt zich voor!

Ze is nog maar net begonnen als Manager Operations. Maar Dorota Hendrikx vindt haar baan nu al geweldig. Hoe dat zit? En wat ze voor ons en onze opdrachtgevers gaat betekenen? Dat vertelt ze je zelf!

“Begin januari kreeg ik een telefoontje van een vriend. Hij had een vacature gelezen en moest meteen aan mij denken. Ik nam de vacature door en zag meteen dat dit een organisatie was die goed bij me zou passen. Maar een baan als Manager Operations: was dat wel wat voor mij? Ik heb vooral een ‘blauwe’ persoonlijkheid: ik ben feitelijk, precies en taakgericht. En als Manager Operations heb je toch ook echt wat ‘rode’ eigenschappen nodig…”


‘Roder’ dan gedacht

“Ik besloot toch te solliciteren en mocht op gesprek komen. In dat gesprek wisten Tom en Erwin me direct te triggeren: wat een passie! En wat een ondernemerschap! Dat werkte heel aanstekelijk. Vervolgens heb ik een PPA ingevuld. En wat bleek? Ik was veel ‘roder’ dan ik dacht! Stiekem was ik dus hartstikke geschikt voor deze functie… Gelukkig hadden Tom en Erwin dat allang gezien. Begin april ben ik als Manager Operations begonnen.”


Ervaring en energie

“Ik ben geboren en getogen in Polen, maar woon al achttien jaar in Nederland. Ik ben getrouwd met een echte Limburger en samen hebben we twee zoons. Hiervoor heb ik als project- en procesmanager bij meerdere uitzendorganisaties gewerkt. Aan ervaring in de branche dus geen gebrek.”


“Alles wat beter kan, daagt me uit. Ik krijg er enorm veel energie van om samen dingen te bereiken en mensen in beweging te brengen. Die kwaliteiten passen natuurlijk goed bij een Manager Operations. Bovendien (en dat vind ik heel belangrijk) voel ik de vrijheid om het op mijn eigen manier aan te pakken. Processen optimaliseren en onze opdrachtgevers beter helpen: daar draait alles om. Maar de kaders en handvatten die nodig zijn om dat te bereiken, mag ik zelf bedenken.”


Feedback

“Hoe ik mijn nieuwe collega’s ga motiveren? Vooral met goede en eerlijke feedback. Bij Flexspecialisten werken veel jonge, talentvolle mensen. Hun ontwikkeling kan het verschil maken voor onze opdrachtgevers. Maar dat vraagt wel om een oprechte aanpak. Als iemand iets niet kan, moet je daar bijvoorbeeld niet te lang over zeuren. Je kunt er veel beter wat aan doen.”


“Ook opdrachtgevers weten bij mij precies waar ze aan toe zijn. Afspraak is afspraak, daar ben ik altijd heel duidelijk in. Het is prachtig om aan langdurige relaties te bouwen. En dat kan eigenlijk alleen maar als je op een open manier met elkaar werkt en communiceert.”

 

Aanpakker

“Ik ben sowieso wel een aanpakker. Als je ergens aan begint, moet je het ook afmaken. Gelukkig merk ik nu al dat al mijn nieuwe collega’s daar hetzelfde over denken. Iedereen wil er samen graag het beste van maken.”


“Of er dan nog wel verbeteringen mogelijk zijn? Natuurlijk! Processen kunnen altijd beter en efficiënter. Zónder dat je daarvoor aan plezier en passie hoeft in te leveren. De komende tijd hoop ik dat in de praktijk te bewijzen.”


Steven Besuijen
Steven Besuijen
Manager Recruitment
Tags: Business Corporate

1.847 x bekeken
Contact

Flexspecialisten is gevestigd in het Flexhuis.


Bezoekadres: Raadhuislaan 30, 5341 GM Oss

Postadres: Postbus 294, 5340 AG Oss

Telefoon: +31 (0)88 594 01 00

E-mail: info@flexspecialisten.nl