We vinden het belangrijk om aandacht te besteden aan onze medewerkers en hun professionele en persoonlijke ontwikkeling. Dit begint al bij de werving en selectie procedure. Zo nemen wij de tijd om goed kennis te maken met potentieel nieuwe collega’s, dit gebeurt vaak telefonisch of middels een videogesprek. We vinden het van belang dat een nieuwe medewerker goed past bij onze organisatie en de functie die we aanbieden. Om deze reden maken we al tijdens het selectieproces gebruik van een Persoonlijke Profiel Analyse (PPA). Deze analyse geeft een goed beeld van iemands werksterkten. Vervolgens wordt er een face-to-face kennismakingsgesprek ingepland, in dit gesprek wordt een zo goed mogelijk beeld van de functie en het bedrijf geschetst.

Hoe werkt een Persoonlijke Profiel Analyse?

De PPA analyse is een korte test die ons meer informatie geeft over de persoonlijkheid van de kandidaat en zijn manier van werken. Tijdens het invullen van de PPA analyse kiest de kandidaat twee kenmerkende woorden uit een blok van vier: de kandidaat kiest de eigenschap die het minst bij hem past en de eigenschap die het meest van toepassing is. Het invullen van de PPA duurt maximaal 10 minuten. Met de uitkomsten van deze test hebben wij een goed beeld van iemands werkgedrag en motivatoren.

Onboarding

Iedere nieuwe collega ontvangt een welkomstpakket. Daarnaast zorgen we voor een op maat gemaakt introductieprogramma zodat onze collega een goed beeld krijgt van onze organisatie en de verantwoordelijkheden per afdeling. Tijdens het volgen van het introductieprogramma maakt de nieuwe collega kennis met de verschillende afdelingen en collega’s op ons hoofdkantoor in Oss. Ook gaat onze nieuwe collega op bezoek bij onze Inhouse locaties om daar de collega’s en werkwijzen te leren kennen.  Daarnaast is er voldoende tijd om kennis op te doen over de ABU cao, verschillende processen en de organisatiestructuur.

Doorstroom

Ontwikkeling van onze medewerkers vinden we erg belangrijk, daarom wordt vakbekwaamheid regelmatig getoetst en vinden er halfjaarlijkse evaluaties plaats. Ook maakt iedere medewerker jaarlijks samen met zijn leidinggevende een Persoonlijk Ontwikkelingsplan. Samen met de medewerker formuleren we de ambities en ontwikkelbehoeftes en bekijken we hoe we de medewerker hierin kunnen ondersteunen. Elke medewerker heeft hiervoor een jaarlijks opleidingsbudget wat kan worden ingezet voor persoonlijke ontwikkeling of het volgen van een opleiding op maat.

Buddytraject

Iedere nieuwe collega wordt gekoppeld aan een buddy. Binnen Flexspecialisten werken wij met een aantal ambassadeurs, zij helpen nieuwe collega’s op weg middels het buddytraject. Gedurende de eerste maanden heeft een nieuwe collega regelmatig contactmomenten met zijn buddy. Een buddy is iemand waar je op terug kunt vallen en je helpt tijdens jouw eerste maanden bij onze organisatie.

Personeelsbijeenkomsten

Wij zijn blij met onze collega’s en daarom zorgen wij ook goed voor hen! Vitaliteit is hierbij van belang: we zorgen voor fruit bij het koffie apparaat en onze medewerkers kunnen gebruik maken van bedrijfsfitness. Ook organiseren we regelmatig verschillende bijeenkomsten. Zo organiseren we vijf keer per jaar een HIER bijeenkomst. HIER staat voor Helder, Intelligent, Eenvoud en Resultaat, dit zijn de kernwaarden die wij bij Flexspecialisten belangrijk vinden. Iedere bijeenkomst staat in het thema van een bepaald actueel onderwerp. Iedere HIER bijeenkomst wordt door een aantal collega’s georganiseerd en dit is tevens een mooie gelegenheid om met alle collega’s van de verschillende locaties bij elkaar te komen. Naast de HIER bijeenkomsten organiseren we gedurende het jaar verschillende leuke bijeenkomsten, zoals een kick-off aan het begin van het jaar, een barbecue in de zomer en aan het einde van het jaar een eindejaarsfeest. Daarnaast organiseert iedere afdeling jaarlijks een teamuitje om de teambuilding te versterken.

Nieuwe Kansen Magazine

Je hebt zojuist een artikel gelezen uit het Flexspecialisten: Nieuwe Kansen Magazine. Ben je benieuwd naar het volledige magazine? Klik dan op de afbeelding hieronder!