In tijden van krapte op de arbeidsmarkt is het behouden van de juiste medewerkers van cruciaal belang. Ook bij Flexspecialisten is ‘Binden en Boeien’ een belangrijk thema. Om er ook echt wat mee te doen, heeft Flexspecialisten uit Oss  onlangs een spaarprogramma voor flexwerkers ontwikkeld waar ook klanten makkelijk gebruik van kunnen maken.

Met het zogenaamde LOYALTY-programma bouwen flexwerkers op basis van hun gewerkte uren punten op. Deze kunnen ze vervolgens verzilveren in de vorm van zelfgekozen cadeaus of bijvoorbeeld diensten als opleidingen of vormen van vervoer. Voor klanten van Flexspecialisten is het programma een aantrekkelijk middel om flexwerkers extra te belonen voor hun inzet en commitment, en ze daardoor langer voor hun organisatie te behouden.

Toegevoegde waarde

In de laatste week van februari nemen de eerste klanten van Flexspecialisten het spaarprogramma in gebruik, vertelt directeur Erwin Vesters. “Het LOYALTY-programma helpt onze klanten om flexwerkers voor langere tijd aan hun organisatie te binden. Dat is nodig ook, want door de enorme krapte op de arbeidsmarkt moeten werkgevers veel méér doen dan het bieden van werk en inkomen. Ons spaarprogramma is in die zin dus letterlijk van toegevoegde waarde.”

Vier Fundamentenmodel

Het LOYALTY-programma sluit nauw aan bij het Vier Fundamentenmodel dat Flexspecialisten eerder al ontwikkelde. Vesters: “Met dat model geven we samen met onze klanten invulling aan Garantie, Toekomst, Salaris en Werk. Dat zijn namelijk de vier belangrijkste pijlers om mensen en flexwerk met elkaar te verbinden.”

Klanten van Flexspecialisten

Vesters: “Iedere flexwerker van Flexspecialisten wordt automatisch uitgenodigd om deel te nemen aan het LOYALTY-programma. Aanvullend op dit LOYALTY-programma van Flexspecialisten kunnen klanten zelf ook extra punten aan de flexwerkers geven. Een waardering bij uitstekend presteren, een extraatje voor iedereen die bij topdrukte heeft geholpen of een ‘gewoon’ bedankje met een cadeau uit het LOYALTY-programma: het is allemaal mogelijk. De klant bepaalt!”