Wij zijn de laatste jaren hard gegroeid. Om de verdere ontwikkeling van ons bedrijf te waarborgen hebben wij sinds november vorig jaar een Manager Procesbeheer in dienst genomen. Alex is Manager van de afdelingen Planning en Accountbeheer Binnendienst. Daarnaast is hij ook verantwoordelijk voor alle processen binnen ons bedrijf. Zo verhogen wij onze efficiency en maken we ons werk leuker! We gaan in gesprek met Alex over zijn eerste maanden bij Flexspecialisten en zijn plannen voor 2023.
Manager Procesbeheer
Omdat we zo hard zijn gegroeid zijn taken en verantwoordelijkheden niet altijd even duidelijk. Daar gaan we eerst mee aan de slag, zodat het verbeteren en vastleggen van processen soepeler gaat. Met afdelingsdoelen en een verbeterbord gaan we focus aanbrengen en zorgen we ervoor dat we het gesprek voeren over de juiste dingen. Wij willen onze processen duidelijk vastleggen en ervoor zorgen dat deze makkelijk te raadplegen zijn voor onze (nieuwe) collega’s.
Bewustwording
Dat gezegd hebbende gaat het over zoveel meer dan alleen vastlegging. We willen onze mensen meenemen met een duidelijk plan waarin het voor iedereen duidelijk is wat er van hem/haar verwacht wordt. Als het voor iedereen helder is vastgelegd zal er meer bewustwording zijn voor waarom we iets doen.
Nieuwe werkwijze
Door deze nieuwe werkwijze blijven wij met elkaar communiceren en staan we erbij stil dat echt niet alles goed gaat. Zo accepteren we van elkaar dat er fouten gemaakt kunnen worden, want dit zijn juist kansen om te leren en samen te kijken wat we kunnen doen om het voortaan beter te laten verlopen. Hierdoor blijven wij onze processen continue verbeteren en maken we ons werk leuker én efficiënter.
We willen als mensen nogal eens te snel gaan en minder tijd besteden aan het voortraject, wat volgens mij juist uitermate belangrijk is. Kwalitatief resultaat boeken, is niet alleen snel gaan. Daarom nemen we bij Flexspecialisten genoeg tijd zodat we iedereen meenemen en een kwalitatief goed plan uitvoeren.
De implementatie van dit complete plan gaat ongeveer een jaar duren en gaat er mede voor zorgen dat we nog meer waarde kunnen toevoegen voor onze klanten en dat je als medewerker nog meer impact kan maken. Ook zullen we met dit plan meer werkgelegenheid creëren voor onze flexkrachten. Samen zorgen wij voor nieuwe kansen, voor onze klanten, flexkrachten en voor onszelf!
Nieuwe Kansen Magazine