Bij Flexspecialisten draait alles om mensen. Van opdrachtgever tot flexmedewerker: hun tevredenheid is ons uitgangspunt. Onze processen zijn strak georganiseerd, maar altijd met oog voor persoonlijke aandacht. Daarom bieden we een full-service dienstverlening waarin werving, vervoer en huisvesting volledig verzorgd zijn. Samen met onze recruitmentpartner Work Force rekruteren we actief in Polen, Roemenië en Litouwen. Zo verbinden we mens en werk, efficiënt en met kwaliteit.
De inzet van flexmedewerkers start met het vinden van de juiste kandidaten. Met onze vijf eigen recruitmentkantoren in Polen en Roemenië is Flexspecialisten goed vertegenwoordigd in Oost-Europa. Dankzij deze korte lijnen kunnen we direct schakelen met onze collega’s die volgens dezelfde principes werken als onze Recruiters in Nederland. Binnenkort zullen wij ook een recruitmentkantoor openen in Litouwen! Daarnaast werken wij nauw samen met recruitment agencies in onder andere Bulgarije, Estland en Letland. Met bijna 25 jaar aan ervaring met het rekruteren van arbeidsmigranten, weten wij altijd de juiste kandidaten voor u te werven.
Wekelijks rijden er bussen vanuit Polen en Roemenië naar Nederland (en terug). Voor veel arbeidsmigranten is het de eerste keer dat zij in het buitenland gaan werken. Best een spannende aangelegenheid. Onze flexmedewerkers hoeven zich geen zorgen maken over de reis naar Nederland, dat wordt door Flexspecialisten gefaciliteerd. Wanneer onze nieuwe medewerkers in Nederland aankomen, worden zij ontvangen door onze Flex Support medewerkers. Deze medewerkers spreken Pools of Roemeens en ontvangen de flexmedewerkers in hun eigen taal.
Bij aankomst in Nederland wordt de nieuwe medewerker naar zijn of haar woning gebracht. Wij werken bij Flexspecialisten samen met een vaste huisvestingspartner. Deze partner faciliteert onze huisvesting in Nederland, België en Duitsland. We vinden het belangrijk dat onze medewerkers thuiskomen in een fijn huis. Al onze woningen zijn SNF (Stichting Normering Flexwonen) gecertificeerd. Zo garanderen wij onze flexmedewerkers een goede en veilige woonomgeving. Wij hebben eigen huismeesters in dienst die regelmatig checks uitvoeren om te controleren of de woningen netjes zijn en geen gebreken hebben. Zijn er zaken die vervangen of gerepareerd moeten worden? Dan lost de technische dienst dit spoedig en netjes op.
Tijdens de eerste dag in Nederland wordt de arbeidsmigrant opgevangen door een Flex Support medewerker. Alle belangrijke zaken worden geregeld, wij helpen onze medewerkers (indien gewenst) aan een BSN, bankrekeningnummer en ziektekostenverzekering. Zo kan onze nieuwe medewerker zorgeloos aan de slag. Verder krijgt de nieuwe medewerker informatie over de full-service dienstverlening van Flexspecialisten. Flexmedewerkers kunnen 24/7 terecht bij onze Flex Support afdeling voor werk gerelateerde vragen en bijvoorbeeld vragen over hun woning. Wij bieden bovendien een online helpdesk, waar flexmedewerkers terecht kunnen voor vragen over hun loon en andere administratieve zaken.
Onze Flex Support afdeling staat ook klaar voor niet werk gerelateerde vragen. Bijvoorbeeld voor begeleiding bij een huisartsbezoek. Als een flexmedewerker niet zo goed Engels spreekt, dan gaat onze Flex Support medewerker mee om te fungeren als tolk. Zo bieden wij onze mensen support op sociaal en op zakelijk vlak.
De flexmedewerker mag starten! De nieuwe medewerker wordt ontvangen door een Flex Support medewerker, die ervoor zorgt dat alles duidelijk is bij de kennismaking met het bedrijf. Ook wordt voor de nieuwe medewerker de juiste (veiligheids-)kleding verzorgd. Is alles helder? Dan kan de flexmedewerker starten met het introductieprogramma en aan de slag!
Elke opdrachtgever heeft een vaste Accountmanager, die ondersteund wordt door zijn team van Flex Support medewerkers. Flex Support zal regelmatig bij uw bedrijf langskomen en is dan beschikbaar voor onze flexmedewerkers om eventuele vragen te stellen. De Flex Support medewerkers spreken Engels en Pools/Roemeens en zijn de rechterhand van onze Accountmanagers.
Onze Accountmanager stemt met u de personeelsbehoefte af en zorgt samen met onze centrale afdeling Planning voor een optimale inzet van onze flexmedewerkers. Door nauw met u samen te werken kunnen wij goed forecasten en zorgen wij altijd voor de gewenste personeelsbezetting. Flexspecialisten werkt met een geavanceerde online planningstool. Via een app kunnen wij onze medewerkers berichten en documenten sturen en kunnen zij hun werkrooster inzien.
Flexspecialisten gaat voor langdurige samenwerkingen met opdrachtgevers. Dit doen we door de lijnen kort te houden en door continu de productiviteit en kwaliteit van onze medewerkers te analyseren. Dankzij deze dienstverlening kunnen wij onze flexmedewerkers zo optimaal mogelijk inzetten en bieden wij onze opdrachtgevers veel waardevolle inzichten.
Natuurlijk is het belangrijk om de juiste medewerkers te vinden, maar in de huidige arbeidsmarkt is het misschien nog wel belangrijker om ze te behouden. Elke dag vragen we ons af: hoe zorgen we voor tevreden flexmedewerkers? Wat kunnen we doen om te zorgen dat ze zich hier zo snel mogelijk thuis voelen? En hoe bieden we ze een stabiele toekomst? Want alleen als we daarin slagen, kunnen wij onze opdrachtgevers én flexmedewerkers optimaal van dienst zijn.
Eén van de tools waarmee wij dit faciliteren, is het Flexspecialisten LOYALTY-programma. Voor elk uur dat onze flexmedewerkers werken, verdienen ze punten. Deze gratis punten kunnen ze inzetten om zichzelf verder te ontwikkelen met opleidingen en taalcursussen, of om sportartikelen en entertainmentproducten te bestellen. Het programma is een succes, want elk jaar ontvangen we ruim 1.000 bestellingen!
Hoe bied je mensen een stabiele toekomst? Bijvoorbeeld door ze een vast contract aan te bieden. Zo’n tien procent van onze flexmedewerkers werkt al vijf jaar of langer voor ons. En ruim twintig procent doet dat al minstens drie jaar! Ze willen in Nederland hun leven opbouwen. Flexspecialisten helpt ze hier graag bij.
Bij Flexspecialisten doen we meer dan werk regelen alleen. Met ons LOYALTY-programma belonen we de inzet van onze flexmedewerkers op een manier die echt iets toevoegt. Voor elk gewerkt uur sparen zij automatisch punten. Helemaal gratis.
Die punten kunnen ze inruilen voor producten waar ze blij van worden: van sportartikelen tot entertainment en zelfs taalcursussen en opleidingen. Zo werken ze niet alleen aan hun inkomen, maar ook aan hun ontwikkeling, gezondheid of plezier.
Het programma is een groot succes. Elk jaar worden er meer dan 1.000 bestellingen geplaatst. En dat maakt ons trots, want tevreden medewerkers blijven graag.
Bij Flexspecialisten waarderen we mensen die nét dat beetje extra geven. Daarom kiezen we iedere maand één van onze flexmedewerkers als ‘Werknemer van de Maand’.
Deze titel is bedoeld als erkenning voor inzet, motivatie of gewoon omdat iemand altijd klaarstaat voor collega’s. De gekozen medewerker ontvangt niet alleen een eervolle vermelding, maar ook een leuke verrassing als dank.
Een klein gebaar met grote waarde. Want aandacht maakt het verschil.
Met onze jarenlange ervaring in de flexbranche helpen wij u om dit op te lossen. Laat uw gegevens achter, dan nemen wij contact met u op. Wij lichten onze dienstverlening graag toe in een persoonlijk gesprek.